چرخ خیاطی

دلیل محبوبیت چرخ خیاطی ژانومه 802

چرخ خیاطی ژانومه802  استوک  JANOME 802

ژاپن

معرفی چرخ خیاطی ژانومه استوک 802

به جرات می توان گفت این مدل از محصولات ژانومه را به عنوان معروف ترین محصول چرخ خیاطی در دنیا و یا حداقل در ایران نام گذاری کرد. شاید کمتر کسی را می توان یافت که تجربه خیاطی داشته باشد و با این مدل حداقل با نام ژانومه استوک 802، آشنایی نداشته باشد. چرخ خیاطی ژانومه استوک، تولید کشور ژاپن بوده و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. از این چرخ خیاطی در مزون ها و یا کارگاه های خیاطی با حجم تولید کم استفاده می شود. حالا سوالی که برخی افراد دارند این است که ژانومه استوک چیست؟

 

ژانومه802 استوک چیست؟

چرخ خیاطی استوک در واقع چرخ های خیاطی ای هستند که در آسیای شرقی با توجه به پیشرفت صنعت نساجی، دیگر مورد کاربرد قرار نمی گیرند. یا در انبار برخی فروشگاه ها و یا کارخانه ها مانده است. لذا از آن کشورها جمع آوری شده و وارد کشورهای متقاضی مانند ایران می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد چرخ خیاطی استوک ژانومه این مطلب را بخوانید.

ویژگی های چرخ خیاطی ژانومه 802 استوک ژاپن

این مدل از قدیمی ترین محصولات ژانومه می باشد که در کشور ژاپن و شرکت ژانومه تولید شده است. دستگاه با قطعات و بدنه تمام فلز با قابلیت دوخت راسته دوزی و هفت و هشت تا عرض 7 میلیمتر و امکان دوخت مادگی در 4 مرحلهرا دارد.  دوخت دکمه و دوخت مدل های گلدوزی با تعویض دستی ژتون در 24 مدل و امکان نصب انواع پایه های سردزوی و لبه دوزی و زنجیره دوزی و غیره از دیگر امکانات آن می باشد. هم اکنون این محصول به دلیل عدم تولید توسط شرکت سازنده فقط به صورت استوک ارائه می شود. اگرقصدخرید این محصول با کیفیت و حفظ سرمایه خود را دارید حتی ژانومه 802 میتواند گزینه قابل اعتمادی باشد. جهت خرید این محصول، به دلیل عرضه ماشین آلات دست دوم، با مشاوره از فروشندگان معتبرخرید نمایید.

 

تفاوت چرخ خیاطی ژانومه استوک و نو در چیست؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در مورد ژانومه 802 پرسیده می شود این است که: فرق ژانومه استوک یا 802 با ژانومه نو یا تایوانی مدل 802A در چیست؟ در پاسخ باید به کمی توضیح بدهیم. ژانومه 802 مدلی است که حدود 50سال پیش به سفارش شرکت ژانومه ایران (آقای منزوی) در ژاپن تولید شد. به همین دلیل معروف‌ترین مدل ژانومه در ایران همین مدل 802 است. به همین دلیل خواهان این مدل در ایران بسیار زیاد است. همین محبوبیت مدل 802 موجب شد که شرکت ژانومه تصمیم بگیرد در مدل های جدید خود نیز از این نام بهره ببرد.چرخ خیاطی ژانومه 802 تولید ژاپن بوده که استوک است ولی چرخ خیاطی ژانومه 80A تولید تایوان بوده و نو است. ظاهر این دو مدل تقریبا یکی است و اما تفاوت های و شباهتهای دیگری نیز دارند که در یک ویدئو بصورت کامل توسط 20بافت بررسی شده است.

حالا سوال دیگری که بسیار مطرح می‌شود اختلاف قیمت بین این دو مدل است.

 

تفاوت قیمت و خرید چرخ خیاطی ژانومه 802 استوک و چرخ خیاطی 802A

در حال حاضر قیمت چرخ‌خیاطی ژانومه استوک از 802A بیشتر است. شاید برای شما نیز این سوال پیش می‌آید که طبیعتا کالای نو باید گران‌تر باشد. علت این موضوع هم جالب است. همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد، این مدل جزو اولین مدل‌های وارد شده به ایران است و به دلیل  اینکه جواب خود را به‌خوبی پس داده است. به همین خاطر توسط خیاطان و مدرسان خیاطی به‌عنوان اولین گزینه برای خرید پیشنهاد می‌شوند. همین میزان تقاضای زیاد باعث شده قیمت این مدل از سایر مدل‌های استوک بالاتر باشد.

در حالی‌که سایر مدل‌های استوک که هم کامپیوتری هستند و هم کاربرد بسیار بیشتری دارند از این مدل ارزان‌تر هستند. جالب است که این موضوع فقط  در ایران به این شکل است (آن هم به همین دلیل که ذکر شد). یعنی در سایر کشورها، ژانومه 802 از سایر مدل‌های استوک ارزان تر است، زیرا قدیمی تر است و تکنولوژی آن مکانیکی است.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802 از جمله مدل­‌های ببسیار محبوب و سرشناس ژانومه ژاپن می­‌باشد که برای استفاده­‌های نیمه­‌صنعتی، گلدوزی، تکه‌دوزی و سری‌دوزی با بدنه و قطعات تمام فلزی طراحی شده است. سیستم قاب­‌ماکوی تمام فلزی و نیز ژتونی بودنِ سیستمِ تعویضِ مدل، دو بازوی قدرتمند این دستگاه برای استفاده­‌های نیمه‌صنعتی و تا حدی صنعتی هستند. هم­چنین سیستم درجه عرض دوخت اهرمی و نیز پهنای دوختِ 7 میلی‌متری مسبب سهولت بسیار زیاد در فرآیند گلدوزی می­‌باشد.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802 از سری دستگاه­‌های ژتونیِ ژانومه بوده که توانایی دوخت 41 مدل متنوع گلدوزی را دارا است. هم‌چنین سیستم صفحه تخت سبب شده تا دستگاه بتواند به‌راحتی داخل هر میز و یا جعبه‌ای قرار بگیرد. قابلیت دوخت لبتو، سردوزی، پس‌­دوزی، دگمه و جای دگمه، زیپ­‌دوزی، ابردوزی، قیطان‌دوزی، دوخت زنجیره، چشمه‌دوزی و انواع دیگر دوخت‌ها از جمله سایر قابلیت‌­های چرخ خیاطی ژانومه مدل 802 است. سیستم ماکو از زیر با ماکو و قاب ماکوی فلزی سبب افزایش استحکام دستگاه و تطابق آن با انواع دوخت‌های صنعتی شده‌است.

قابلیت‌های چرخ خیاطی 802ژانومه

چرخ خیاطی سری 802ژانومه که از سری 800چرخ خیاطی های برند ژانومه است. سال‌ها به عنوان یک چرخ خیاطی بی رقیب در کارگاه‌های صنعتی و تولید مورد استفاده قرار می‌گرفته است.  هنوز هم می‌توان آن را در کارگاه‌های دوخت و دوز لباس مشاهده کرد. از ویژگی‌های  این چرخ خیاطی می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجهز به سیستم ژتونی جهت گلدوزی روی لباس‌ها
  • دارای قابلیت دوخت 49 نمونه دوخت متنوع و متفاوت
  • دارای گردونه مناسب جهت تنظیم عرض دوخت تا 7 میلی‌متر
  • دارای طول دوخت ظریف 4 میلی‌متری
  • دارای گردونه تنظیم موقعیت قرارگیری سوزن درون چرخ
  • دارای گردونه تنظیم کشش نخ
  • قابلیت دوخت انواع پارچه‌های گوناگون ضخیم و نازک
  • دارای دوخت 4 مرحله‌ای جادکمه برای لباس
  • دارای اهرم درجه زیگزال جهت انجام گلدوزی با کارگاه گلدوزی
  • دارای سیستم قاب ماکو تمام فلزی با کیفیت

جمع بندی: علیرغم همه این توضیحات، کیفیت همه مدل های استوک ژانومه به قدری بالا است که همواره مورد نظر خیاطان و مدرسان است. چرخ خیاطی ژانومه 802 مکانیکی بوده و دارای قدرت زیادی است. اما مدل های دیگر استوک مانند: ژانومه 7000، ژانومه 5000، ژانومه 7500 (و بسیاری مدل دیگر) از نظر قدرت همپای 802 هستند. بعلاوه دارای امکانات و فناوری بسیار بالاتر نیز هستند. اما برای کسانی که نو بودن کالا مهم است و برای جهیزیه، گزینه بسیار مناسبی است.

برای بررسی چرخ خیاطی بیشتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی تعدادی از برندهای معتبر چرخ خیاطی – بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *